Onze dienstverlening

Gewoon Thuis

Waarvoor zijn bemiddelingskosten?

Om als gastouder te mogen werken moet de gastouder zich inschrijven bij een geregistreerd gastouderbureau.
Dit is wettelijke bepaald, om fraude zoveel mogelijk tegen te gaan, daarom heeft de overheid bij de gastouderopvang een kassiersfunctie verplicht gesteld.
Doordat de opvangkosten van de vraagouder eerst aan het gastouderbureau betaald dient te worden,
mag de vraagouder niet meer direct de opvangkosten uitbetalen aan de gastouder.

Na afloop van het kalenderjaar moet het gastouderbureau aan de Belastingdienst,
een gedetailleerde opgave van de inkomsten van de gastouder, de opvanguren en de opvangkosten van de vraagouder aanleveren.

Waaruit bestaat onze dienstverlening:

  • Werven van (gast)ouder(s)
  • Voeren van een intakegesprek met de gastouder
  • Voeren van een intakegesprek met de ouder(s)
  • Voeren van een koppelingsgesprek op het opvangadres
  • Begeleiden van gastouders en het verzorgen van scholing
  • Begeleiden van gastouders bij de voorbereiding op de GGD-toetsing
  • Tot stand brengen van de koppeling tussen ouders en gastouders
  • Voeren van een jaarlijks voortgangsgesprek met de gastouder op het opvangadres
  • Voeren van een jaarlijks evaluatiegesprek met ouders, inclusief schriftelijke rapportage
  • Minimaal twee keer per jaar bezoeken van het opvangadres
  • Fungeren als vraagbaak voor gastouders
  • Voeren van intern/extern overleg met betrekking tot begeleiding en bemiddeling
  • Een bemiddelingsmedewerker legt jaarlijks samen met de gastouder de veiligheidsrisico’s en de gezondheidsrisico’s vast in een risico-inventarisatie
  • verzorgen de maandelijkse betaling aan de gastouder ( kassiersfunctie)
  • Onze klanten kunnen gebruik maken van een online urenadministratie
  • Gastouders en vraagouders kunnen bij ons terecht voor pedagogisch advies van onze bemiddelingsmedewerkers
  • Bieden ondersteuning bij het aanvragen van toeslagen en het maken van bezwaarschriften
  • Verzorgen (tegen betaling) de belastingaangifte voor de gastouder, waarbij we uiteraard rekening houden met alle mogelijke aftrekposten
  • Het betalingsverkeer en alle administratieve rompslomp nemen wij uit handen

Hoe werkt het:

Je kan je inschrijven bij ons aanmeldformulier.
Een bemiddelingsmedewerker van Busy 4Kidz neemt dan contact met jou op, om gezamenlijk de opvang van jouw kind(eren) te bespreken.

Aan de hand van jouw wensen wordt actief gezocht naar gastouders bij jou in de buurt.
Is er voor jou een geschikte gastouder gevonden, dan kun een afspraak maken met de gastouder voor een kennismakingsgesprek.
Daarna zou een bemiddelingsmedewerker van Busy 4Kidz een afspraak maken voor een koppelingsgesprek op de gekozen opvanglocatie.
Tijdens dit koppelingsgesprek wordt de risico-inventarisatie lijst ingevuld (indien deze nog niet aanwezig is) en helpt de bemiddelingsmedewerker jou en de gastouder met alle contractuele en administratieve zaken rondom de opvang. De kinderopvang wordt geformaliseerd en in de meeste gevallen kom je ook in aanmerking voor de kinderopvangtoeslag.

Heb je al een gastouder of bent je al aangemeld bij een ander gastouderbureau? Dan helpen wij jou bij het overstappen. Overstappen gaat snel en eenvoudig, de opvang loopt daarmee gewoon door!